DZIEŃ SCRATCH’A 2016

image_pdfimage_print

Ze starszym kolegą w Scratchu programuje dziś,

nauka i zabawa to świetny miks!

W sobotę – 14.05.2016 r. –  na całym świecie obchodzony był Scratch Day. Jest to wydarzenie mające na celu popularyzację kodowania oraz promocję programu Scratch. Wśród 659 zaplanowanych i zarejestrowanych na stronie http://day.scratch.mit.edu/ warsztatów, nie mogło zabraknąć naszej placówki.

Przedstawiciele klasy III b przygodę z programowaniem rozpoczęli już w październiku 2015 r. Świetnie sobie radzą z tworzeniem obrazków, animacji oraz gier, w tym gier edukacyjnych powstających za pomocą skryptów układanych z dostępnych bloków.

Dziś – w poniedziałek 16.05.2016 r. – stanęli przed nowym wyzwaniem. To oni wcielili się w rolę nauczycieli. Na zajęcia z kodowania zaprosili przedstawicieli klasy I c – Julkę Ryczek, Wiktorię Basińską, Klaudię Proniuk, Kacpra Grocholewskiego, Arka Wronę, Mikołaja Drzewińskiego oraz Oliwiera Koguta. Pierwszoklasiści brali już udział w Godzinie Kodowania, jednak w Scratch’u nigdy nie pracowali. Dzięki pomocy i wsparciu starszych kolegów bardzo szybko zapoznali się z galerią duszków, dostępnymi tłami oraz zawartością bloków, z których układali skrypty dla duszków. Podczas zajęć na wszystkich twarzach widniał uśmiech. W tak przyjaznej atmosferze szybko powstały proste gry zatytułowane „Wyścigi duszków”. Każdy uczestnik miał możliwość rozegrania pojedynku ze swoim kolegą, a na koniec dla wszystkich została przewidziana słodka niespodzianka.

Bardzo dziękuję Dominikowi Matusiewiczowi, Szymonowi Maszońskiemu, Nikodemowi Żaglowi oraz Beniaminowi Oszmianowi za pomoc w przygotowaniu i przeprowadzeniu warsztatów z programowania dla uczniów z klasy I c. Bez Was te zajęcia nie wyglądałyby tak samo. Mamy nadzieję, że dzięki tym warsztatom pierwszoklasiści odkryją nowe tajemnice skrywane przez komputer.

Anna Piekarska