Klub Seniora FENIKS

image_pdfimage_print

W dniu 8-12.08.br seniorzy z gminy Przytoczna odwiedzili Warmię i Mazury

„Starym borom nowe damy imię

nowe ptaki znajdziemy i wody.

Posłuchajmy jak bije olbrzymie

zielone serce przyrody.”

-K.J Gałczyński

W dniu 8-12.08.br seniorzy z gminy Przytoczna odwiedzili Warmię i Mazury, krainę którą ukochał poeta powyższego cytatu. Rzeczywiście odkryliśmy nieznane nam a zachwycające miejsca Ziemi Olsztyńskiej. Nie sposób wymienić wszystkie odwiedzane miejsca, ale na pewno najważniejsze to piękne jeziora mazurskie: Śniardwy, Mikołajskie, Czos, Nidzkie, Raciane oraz wspaniałe zagospodarowane ich otoczenie. Podziwialiśmy je z pokładu statku spacerowego .Miłośnicy poezji zachwycili się leśniczówką Pranie nad J. Nidzkim, gdzie często przebywał Konstanty Ildefons Gałczyński i gdzie powstały „Pieśni” i „Kronika Olsztyńska”

Duchowe przeżycia to także zwiedzanie Sanktuarium w Gietrzwałdzie, które obchodzi 140 rocznicę objawień i koncert organowy w bazylice w Świętej Lipce- perle baroku z XVII w, a także barokowej rotundzie w Stoczku Klasztornym- miejscu uwięzienia Prymasa Stefana Wyszyńskiego. Poszerzeniem naszej wiedzy historycznej było zwiedzenie byłej wojennej kwatery Hitlera w Gierłoży i wysłuchanie historii zamachu na wodza III Rzeszy. Pięknie prezentowały się zamki krzyżackie w Olsztynie(którego obroną dowodził M. Kopernik) w Reszlu, w Lidzbarku Warmińskim(Zamek Biskupów Warmińskich).

„W kosmos” lecieliśmy podczas godzinnego filmu w Planetarium Olsztyńskim. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na Polach Grunwaldzkich, aby podziwiać panoramę miejsca , obejrzeć muzeum i fragment filmu ”Krzyżacy”.

Jedzenie w restauracji „Relaks” było wyśmienite, ale najbardziej smakowały nam zakupione krówki w firmowym sklepie „Jutrzenki” w Dobrym Mieście. Niebiosom i Panu kierowcy dziękujemy, że bezpiecznie i zdrowo wróciliśmy do domu, a naszej kochanej szefowej Henryce Żuk za serce włożone w organizację i przeprowadzenie wycieczki .

Do zobaczenia za rok w imieniu w wycieczkowiczów.

A.T.

„Jutro popłyniemy daleko

Jeszcze dalej niż te obłoki